Integracja w szkole branżowej
Od roku szkolnego 2009/2010 nasza szkoła prowadzi integracyjny system kształcenia i wychowania. Tym samym umożliwiamy młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych dorastanie, naukę i zdobywanie zawodu w gronie pełnosprawnych rówieśników.
Najczęściej przyjmujemy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, zaburzeniami wzroku, słuchu oraz zaburzeniami zachowania.
Zawody, w których kształcą się uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Uczeń może wybrać każdy z zawodów, jedynym wymogiem jest brak przeciwwskazań do wykonywania tego zawodu, a tym samym stosowne zaświadczenie lekarskie. Uczniowie najczęściej wybierają takie zawody jak: kucharz, piekarz, sprzedawca.
Program nauczania w klasach integracyjnych
Nie ma różnic w jakości nauczania, ale w sposobie. W klasie integracyjnej pracuje bowiem dwóch nauczycieli – przedmiotowy oraz wspomagający. Zadaniem tego drugiego jest dostosowanie form i metod pracy do potrzeb i możliwości uczniów niepełnosprawnych.
Dodatkowe wspomaganie
Uczniowie są przyjmowani na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Dokument ten zawiera szczegółowe zalecenia, które są realizowane przez cały okres kształcenia, czyli 3 lata. Dla każdego z tych uczniów organizowane są zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Zajęcia te prowadzone są przez specjalistów danej niepełnosprawności. Uczniowie mają też prawo korzystania z pozostałych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w zależności od indywidualnych potrzeb edukacyjnych.
Aktualności
Procedury 1.09.2020
O nas
Projekt edukacyjny „Śladami piekarskich sokołów”
Rada rodziców
KIERUNKI KSZTAŁCENIA SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA
Zajęcia praktyczne
Pracodawcy